【スズキ】GSX-R1000 prototypeの追加画像掲載

掲載日: 2015年11月20日(金) 更新日: 2020年10月16日(金)
この記事は2015年11月20日当時の情報に基づいて制作されています。

リリース = スズキ株式会社

スズキがEICMA2015で発表した「GSX-R1000 prototype」のさらなる画像をご紹介しよう。新フレーム&新スイングアームに搭載されたのは新開発の999cc直列4気筒エンジン。この組み合わせにより、GSX-Rに継承される「走る・曲がる・止まる」を高次元でバランスさせたという。エンジンには、吸気VVTやスズキ二輪車両初の電子スロットル、さらにMotoGPレースで開発された新機構「ブロードパワーシステム」が採用されたという。

このブロードパワーシステムとは、前述の吸気VVTやインジェクターなど、低回転から高回転まですべての領域で出力向上させるために設定・調整された各部エンジンシステムのパッケージ名称。こうした技術的な部分と共に、車体のカラーグラフィックもMotoGPマシンのデザインを継承したものとなっている。なお、ヘッドライトほか灯火類にはLEDが採用されている。

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【スズキ】ニューモデルSV650とGSX-R1000を発表

GSX-R1000 prototype
以下リリースより

The product concept of GSX-R1000 is:
No.1 Sportbike
The goal is, regain the King of Sportbikes crown. It embodies the personal and professional ambition of Suzuki engineers, who are determined to restore the GSX-R1000 to its proper title of The King of Sportbikes. It is the most powerful, hardest-accelerating, cleanest-running GSX-R ever built.

Engine design
– The most powerful GSX-R engine ever built.
– Increased top-end without sacrificing low-end and mid-range power.
– Optimized engine dimensions to enhance cornering performance.
– Increased performance and drivability with MotoGP derived technology.
– Endurance-race-proven durability and reliability.

Chassis design
– The lightest GSX-R1000 ever built.
– The most compact GSX-R1000 chassis ever produced.
– Optimized geometry to increase rider confidence in Run. Turn. Stop.
– Rider-oriented handling.
– The most aerodynamic GSX-R1000 in history.

Electronics design
– Added rider confidence in Run. Turn. Stop.
– Increased rider usability and convenience.

Styling design
– Retained GSX-R styling identity.
– Refined for aerodynamic performance.
– MotoGP-derived shape and color.
– Sleek bodywork enhances the lightweight chassis.

GSX-R1000 prototype
GSX-R1000 prototype
GSX-R1000 prototype
GSX-R1000 prototype
GSX-R1000 prototype
GSX-R1000 prototype
GSX-R1000 prototype

(バイクブロス・マガジンズ編集部)

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