【スズキ】SV650の追加画像を掲載

掲載日: 2015年11月20日(金) 更新日: 2020年10月16日(金)
この記事は2015年11月20日当時の情報に基づいて制作されています。

リリース = スズキ株式会社

スズキがEICMA2015で発表したVツインのネイキッドスポーツ「SV650」の新たな画像をご紹介! SFV650グラディウスに搭載されていたエンジンをベースに、ユーロ4に対応しながら出力と燃費性能を向上。また、重量はグラディウスと比較し8kg軽量化しているという。軽さに加え、低回転域でエンジン回転を少し上げて操作性を向上するという「ローROMアシスト」を採用している点も見逃せない。

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SV650/A
以下リリースより

PRODUCT CONCEPT
SV650/A

The product concept of SV650 is;
“Back to its origin”
The core of SV650’s concept is delivering the fun of V-twin sports for all riders, in slim, simple and lightweight package.

Fun to ride
・Only in the class*, 645cc DOHC 90°V-twin engine of SFV650 is refined with more than 60 new parts, it produces increased max-power while conforming Euro4 emission requirement.
・The V-twin engine delivers deep rumble in low rev range, strong and linear torque in mid-range, smoothly runs up to high rpm range in controllable manner.
・By redesigning more than 140 parts and components (engine and chassis parts combined), the curb mass is reduced by 8kg (ABS model) with the “Back to its origin” concept. Its slim and lightweight chassis provides super-agile handling performance, yet it has forgiving character.

Easy riding
・Newly featured, “Low RPM Assist” helps rider in launching and running at lower rpm.
・Newly featured, “Suzuki Easy Start” simplifies rider’s operation in engine starting.
・Narrow bodyworks and lightweight chassis is easy to maneuver.
・Seat height is 785mm, one of the lowest in the class*.

Functional
・Fuel economy is improved, the best in class* 3.84L/100km.
・New full LCD instrument cluster provides a lot of information.
* 600cc-800cc, on-road street bike class. In WMTC mode test cycle.

SV650/A
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(バイクブロス・マガジンズ編集部)

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